کوداما | Kodama


به نام خدا

 

کوداما به معنی اِکو (پژواک) است (معنی لغت در ادبیات امروزه "روح درخت" است.) و معنی ابتدایی آن به معنای "روح کوچک" یا " توپ کوچک" بوده.در باور تاریخی مردم ژاپن ، کوداما ، به ارواح کوچکی که داخل درختان در جنگل زندگی می کنند ، گفته می شود. ویژگی ظاهری خاصی برای ان موجودات در نظر گرفته نشده و فقط به این اشاره شده که آن ها در تعداد بسیار زیاد و سایز و شکل های متفاوت از هم وجود دارند. 

به اعتقاد مردم ژاپن ، وقتی یک درخت در جنگل روی زمین بیوفتد و کسی صدای افتادن آن را بشنود، میتواند صدای گریه و شیون های کوداما ها را بشنود. 

کوداما ها در گذر قرن ها تغییرات بسیاری کردند، به گونه ای که از جایگاه خدایان طبیعت به جایگاه روح های کوچک جنگلی در آمدند. 
در ابتدا ، کوداما ها تعداد محدودی داشتند ، در جایگاهی برابر با دیگر خدایان باستانی ژاپنی ها قرار میگرفتند و در جنگل هایی مقدس و مشخص یافت می شدند، ولی در دوره های بعد ، از نظر تعداد زیادتر و به گونه ای تصور شدند که ممکن است در هر جنگلی دیده شوند و ویژگی های انسان گونه پیدا کردند و تا حدی از تقدس خود را از دست دادند .


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: